Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Mina tankar...







Kärlek är ingen kvinna...


Kärlek är att älska obegränsat...

För att kunna älska måste man älska någon som man själv vill bli älskad.
Om man tänker på hur man själv vill bli älskad och älskar så formar du ett sunt förhållande.
Tänk alltid på hur du skulle agera om du var i din partners sits. Relatera alltid för att kunna se dig själv.

Byt ögon med den du i framtiden kommer älska. Man måste tillåta varandra se varandra från sin älskades ögon.




Kärlek är att bli älskad. Men vet du vad djupets sanning är som delar en tredelad stig mot kärlekens inre?
- Kärlek är att se folk få kärlek.
Kärlek är inte enbart en individuell egoistisk känsla.
Man ska njuta av att bli älskad och ett ännu större hjärta är att se någon bli älskad.

Men i ett tredje perspektiv på denna stig är att se folk lyckliga och bli älskade.
Kärlek är mycket mer än det du känner. Kärlek är vad vi alla känner.
För vi är alla ett och från samma källa.

Kärlek är att få alla att må bra. Kärlek är att offra för att en dag få.
Kärlek är att släppa taget och älska fritt och djupt från hjärtat.
Det är så vi vill bli älskade.
Men i dagens stereotypa robotiska värld så har vi vi har svårt att lita på folk. Svårt att tro på kärlek.

And I cant blaim you. Det finns ingen som bryr sig vad kärlek är längre.
Knappt.



Men...

Den djupaste vackraste sagolikaste kärleken för mig är att vara två kärleksjälar som kämpar i med och motgångar.
Att vandra från botten till himlen. Kärlekens sötma kan nog aldrig bli starkare än när man går igenom hinder för att sedan komma förbi dem.


Ni har hört att den man älskar inte ska få dig gråta. Men även kärlek är att gråta.
Om den du älskar får dig gråta medvetet är det inte rätt.
Men om det är ödet som spelar in i era liv måste man tillåta sig som par att själva gråta tillsammans.
För ödet är en del av kärleken precis som kärleken är en del av ödet.

Gråt. Skratta. Lev. Hur ska din själ annars uppleva sanningen, hur ska din själ annars inte få större vetskap.
Kärlek är som motgångar, man lär sig av misstagen och får mer kunskap när man går förbi nästa hinder på livets stig.

Men en del aldrig kommer älska. En del kommer aldrig se eller känna kärlek.
För kärlek är i dag otrohet, svek, lögner.
Kärlek har försummats, vanhelgats och förringats.


Men dessa robotar kommer aldrig känna ren kärlek. Men mänskligheten måste vandra upp på sin insiktstege.
Dede älskar från djupet. Om vi alla älskar på det sättet en dag kommer jorden var lugn, fridfull och kärleksfull.
Jag vill att ni ska börja se ser själva från ett djupare perspektiv och börja älska fritt för när ni känner den känslan kommer ni bli förstummade.




Så jag älskar så. Jag vill se er lyckliga och mina medmänniskor lyckliga.
Inget fucked up skit.
Jag vill se era alla bli älskade god damnit!


Jag vill se er alla lyckliga :) Ni gör det så svårt för er.

Önskar världen blev en bättre plats.

Och det är det D ger och det är så han älskar - för alla - till alla.

Kärlek är inte vad samhället har lärt dig! Sök efter din innersta känsla



Tänk på hur ni känner när ni får en julklapp, man blir jätteglad.
Men tänk sen när du ser din mammas ögon när hon får en julklapp av dig?
Den känslan är så mycket mer. Det är kärlek.


Kärlek&Fred


/ D - En sagolik kärlek glömmer man aldrig o det här är min själ, mitt hjärta och mina känslor. It's just D that is me ^^





lite text från i går som jag skrev i natt ^^

För lycka kan aldrig köpas, sann kärlek och glädje
Finns ej i sedlar o mynt som i närhet av fäder
Styrka är när du älskar någon men kan förlora allt
Och kämpa i med och motgångar förmodar man
För en del kan få hela världen, smycken o diamanter
Men skapar en lycka som aldrig kommer bli lika vacker
Vid motgångar vet man om man är värnad och älskad
För den du älskar har målet att du aldrig ska stjälpa...


Fall tillsammans. Res tillsammans.
Det går till alla par därute som går igenom struggles.
Gör er lyckliga.

För kärlek är med att VÅGA gå mot Robotlandet med fria hjärtan och ta över världen och gör den bättre för alla människor.

Det här är en falsk värld. Allt är stereotyper. Allt är tillgjort.

Kan ni inte se det?

Förstå vad ren äkta sagolik kärlek är ^^

Våga sprida kärlek och ge kärlek till alla.
Våga älska igen.

- This is another episode of the D world -

Postat av: Amanda A

Kan inte förklara hur mycket dina ord betyder för mig. De har verkligen fått en stor inverkan på mitt liv. Du är allt för mig Dede. <3

2009-02-14 @ 21:16:58
Postat av: Hanna

Vackert (:

2009-02-14 @ 21:55:29
Postat av: Jojje

OJ! Den vackraste texten jag läst om kärlek och synsätt på det. (: vad gör du annars, har du flickvän nu kanske?

2009-02-14 @ 22:44:44
URL: http://joiiz.blogg.se/
Postat av: Tina

Den där mådde jag väldigt bra av, så jäkla fint att se killar kunna uttrycka sig så känsligt o vackert.

2009-02-15 @ 11:19:20
Postat av: Diana

AMAZING!<3

2009-02-15 @ 11:27:29
Postat av: Emma

Man mår bra av dig, det är allt jag kan säga (: <3

2009-02-15 @ 11:38:03
Postat av: Anonym

Ett hjärta av guldeee!

2009-02-15 @ 12:36:56
Postat av: Rita

massa kärlek till dig min vän :)

2009-02-15 @ 18:04:55
Postat av: Pillan

Varje gång man läser här blir lika förstummad varje gång av hur vackert du kan utycka dig =)<3

2009-02-16 @ 09:44:09
Postat av: Anonym

*uttrycka

2009-02-16 @ 09:44:28
Postat av: stina

exakt! :)

2009-02-17 @ 15:51:37
URL: http://stinaalmgrund.blogg.se/
Postat av: rebecka

läskigt vacker bild.

2009-02-17 @ 16:10:19
URL: http://rousseur.blogg.se/
Postat av: malin

"Men en del aldrig kommer älska. En del kommer aldrig se eller känna kärlek.

För kärlek är i dag otrohet, svek, lögner.

Kärlek har försummats, vanhelgats och förringats.



Men dessa robotar kommer aldrig känna ren kärlek"



robotar?



har jag fattat din text helt fel eller menar du att de som inte blir kära är robotar ?

jag har själv aldrig blivit kär, men jag är inte en robot för det. jag kan lova dig, att det finns känslor så det räcker ock blir över ändå.



2009-03-02 @ 21:19:14
URL: http://malinbrunosson.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: