Kärlek vid julen borde finnas där jämt.


Missan får nästan alltid äta med oss!
Hon får en stol o stå på eftersom hon är en familjemedlem! =D Hon är fööör sööööt! Det är min mammas förslag, hon är en otrolig djurvän och Mizzan äter som om de var hennes sista måltid haha aawww! =D





3 saker som gör julen så lyckad o rolig!

1. Hela familjen kan samlas och alla kan ta de lugnt o slappna av. Vi kan äntligen bara njuta, äta god mat och mysfaktorn är 1000000+.

2. Oavsett hur de går med julklapparna så vet jag att mamma kan slå in dem! De tog 5 minuter för mig att slå in ett paket, jag river, sliter, klistrar, klipper och snurrar runt! Undrar hur många svordomar som kommer ur mun på mig 5 minuter, mycket möjligt att Guiness Rekordbok ringer mig och nominerar mig =D

 

3. Kärleken - it's just flooowing all over the place! Så här borde vi leva varje dag som vi gör på Julafton!






De 3 sakerna som inte gör julen rolig.

1. Mammas blick när jag öppnat presenter när jag fått kläder.
Hon väntar och väntar på mitt ansiktsuttryck o man känner hur blicken naglar sig fast i väntan på om det är bra eller dåligt, o självklart om man inte gillar kläderna så sitter man ändå där med ett nöjd smile!
Sen kommer den obligatoriska frågeställningen: "Duger de åt dig Daniel?".  Ja vad ska man svara? "Fan heller =D" Neh man säger: "Ja, de var jättefint, tack så mycket." Även fast man lämnar in kvittot nästa vecka o testar nytt plagg. Du är sååå duktig Daniel. I år vart de mer presentkort så jag kan köpa själv o de tackar ja för MAMMA =D

2. Julstressen
Ute i god tid som vanligt Dede? Hell no! Tidsoptimisten som jag är så är jag ute o springer i Örebro o slänger sig in i affärerna och skriker till alla:

"OOKEEEEEEEYY THEEEEEEEEEEEEEEEN jag har lite bråttom nu eftersom jag glömt o köpa julklappar!!!  Vart är expiditen? Give me Kojak! Give me the police! Give me the National Security! Give me everything you have! "

Sen hör man på polisradion: "Örebro, we got a problem". Arrest that craaazyy D han överfaller affärerna och springer runt med 10 julklappskassor och är en allmän fara for the citizens in Örebro City!

3. Tristessen tills tomten kommer.

Har alltid svårt att somna på julafton och det är årets längsta dag.
På morgonen när man vaknar ser man om man fått något i julstrumpan, sen är det mat, och sen kommer släkten och man ska vara "Robotiska duktiga D".  Artig och allmänt trevlig och sitta och prata om stereotypa saker i vardagen och lägga in ett skämt då och då, sen ska alla skratta.

"Hoooh..brrr...rädda mig sitter ja o skakar vid bordet."

Nja, men jag klarar inte av att ha på mig mitt stereotypa jag för länge, sätter mig hellre kollar på en film, kryper ner under filten och låter Mizzan ligga i min famn och sen kan jag o min syster prata om vilken film som är bra. Hon tycker alltid tvärtimot mig om filmer haha? Sen om ja säger en film hon gillar - så tycker hon ändå tvärtimot mig. Kanske världens envisaste syster? Hon är rätt rolig o argumentera med, men jag älskar henne ändå.


Kärlek o energi till dig! Hoppas ni har det jättebra!
- D.
Postat av: Bessie (:

Haha, så brukade vara för mig också.

Denna juls outfit är köpt dagen före jul (a) (:

2009-12-26 @ 13:11:26
URL: http://besidethelove.blogg.se/
Postat av: hanna

haah håller med om 1:an :D de är pinsamt när ens föräldrar gör så!

2009-12-26 @ 15:02:00
Postat av: girlie

är du tidsoptimist :) hoppas inte girlie får vänta (jag då) (aaa') (L)

2009-12-26 @ 19:33:51
Postat av: Anonym

<33

2009-12-26 @ 19:35:21
Postat av: felicia

good luck boi ! :) har med envisa syskon :) haah!

2009-12-26 @ 21:26:38
URL: http://schteekh.bilddagboken.se
Postat av: tina

haaha du är den som springer in o ropar i affärerna ;)

2009-12-27 @ 00:06:32
Postat av: emma

big love to you D! känner igen mig i de du skriver!

2009-12-27 @ 00:07:28
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: amanda

hahaah 3 saker som inte är rolig med julen!! :D fan va ja skratta :D du har HUMOR DEDE!

2009-12-27 @ 10:20:20
URL: http://amandaalbinsson.blogg.se/
Postat av: girlie

jaa va ska man göra åt den dede!<3

2009-12-27 @ 10:24:49
Postat av: Sara

svårt att se vem som slår din coolhet o humor:) du är så fruktansvärt SKÖN :D älskar dig hur du kan vara ena stunden allvarlig o sen fliiippa helt:D <333

2009-12-27 @ 10:49:06
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: sandra

love that! :)

2009-12-27 @ 11:21:54
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: yasmine

åh vad gulligt att katten får vara med o äta..det får mina katter och min hund också göra.. dom är ju som sagt också familjemedlemmar :)

2009-12-31 @ 12:31:31
URL: http://therosewilldecay.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: