FörvandlaDe.



                        Mycket står på spel idag. Dede måste få ut sitt bästa spel.




Idag står jag inför mitt livs viktigaste fotbollsmatch.
Jag bär laget på mina axlar. Jag drar på lagkaptensbindeln ännu en gång och vet att jag måste bjuda på det där lilla extra för att vi ska vinna.

Trots odds i mot oss måste jag vara den som leder och motiverar oss till seger. Genom inspiration, löpningar, vilja, och glöd.

Glöden som finns i mina ögon. Ingen kan släcka den. Den skapade D.

Oh jag minns matcher när jag spelat på ren inspiration. Minns fortfarande finalmatchen förra året när vi vann med 8-0 och jag gjorde 6 mål. En final brukar ju rimligtvis sluta 1-0, 1-1, 2-1.  Men när vår match var slut stod det 8-0. CRAAAZY!!! =D

Vad hände egentligen? =D De som kommenterade cupfinalen var förbluffade:

"Samma målskytt igen..."
"Det här är galet..."
"Mål igen och vi vet vem som gjorde det, Daniel..."
"Nummer 11"


Jag vet inte vad som händer när jag får kärlek.
Men nånting otroligt vackert händer och förvandlar mig och gör mig ostoppbar.
Det kändes som jag "flög" hela matchen. In the Zone. Och jag tänkte inte ens. Otrolig underbar känsla.

Jag pratade med Linn efter matchen
D: Hur spela jag?
Linn: Du var överallt...
D: *generad o lite kaxig höjde på ögonbrynet o sa yee* ^^

Det var så med, jag sprang överallt. Jag var back, jag var anfallare. Jag ville ha bollen, kämpa och vara överallt.
Kärlek kan förvandla. Utan tvekan är det den starkaste kraften.
Den förvandlar oss alla.

Den kärleken Girlie ger mig kommer göra mig stark nog att förändra världen för alltid...

O Linn sa: Många snackar så mycket. Men du lever upp till det jag gör. Genom ord och handlingar. Du är inte vanlig.
D sa: För det är så det ska vara, inget snack bara utan verkligen kunna leva upp till det.

Det är viktigt att leva upp till det man säger och står för.

Ibland har jag försökt vara en stereotyp och anpassa mig och inte accpeterat min gåva. För jag har ibland tänkt på vad andra ska tycka. Men nu låter jag den lysa. Och jag vill se vad som händer, för det känns otroligt vackert och den förvandlar mig till D.

Jag vet inte vem Girlie är. Så Idag har jag bara glöden i mina ögon.

Hur ska jag någonsin få alla förstå känslan som finns inom mig?

Världens bästa underbaraste känsla...

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: Petra

Klart att kärlek förändrar...och ger kraft :) Nummer 11..är det numret du har när du spelar? Det e mitt turnummer..hehe

Lycka till idag...ni tar hem segern!!



Ha bästa dagen...kanske är det idag du möter Girlie...vem vet ;)



//Petra

2009-08-11 @ 13:50:45
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74
Postat av: Jeanette

Lycka till, och hoppas att ni vinner :)

2009-08-11 @ 13:53:33
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: natta

jaa va ska man göra åt denna Dede!! aa finasDe <333 men se upp för en tjej som börjar på V hon är asjobbig you know who!

2009-08-11 @ 14:08:26
Postat av: JNY ©

SV; ååååh trodde aldrig du skulle svara :O hur länge har du hållt på med musik? :) sysslar själv med rap ;) kramisar! ha de bäst..

2009-08-11 @ 14:35:42
URL: http://jnyprod.blogg.se/
Postat av: Anonym

<33

2009-08-11 @ 14:56:09
Postat av: Leia

Det jag menar är att du bara visar bilder på sådana bimbos typ. Fast whatever. Vi glömmer det hela.

2009-08-11 @ 15:47:54
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: HANNA - en fotbollstjej

sv: vad bra! :) jorå med mig är det finfint.

2009-08-11 @ 16:34:54
URL: http://hannaforevarn.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Vad har du haft för dig idag då ? miin mail är msn



kramar http://designbyjessica.blogg.se

2009-08-11 @ 18:12:43
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Clara

Tror inte du är mänsklig, inte normalt att göra 6 mål i en final (:

2009-08-11 @ 22:36:24
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

vem är girlie? säg nu :P

2009-08-11 @ 22:36:57
Postat av: Anna

En lycklig "kung" är fattig. Du skulle mycket väl kunna vara en kung, fast inte bara över ett land utan hela världen. Speciellt i mina ögon! Du hade verkligen gett världen exakt vad den behövde! Du hade sett till att allt och alla mådde bra, att de hade allt de behövde! Du hade fixat allt! Vad sägs om att rösta fram en världs kung? :) <3

2009-08-12 @ 00:47:19
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: Lena i Spanien

Har läst omkring lite i din blogg and I like it!

LYCKA TILL!



Besök gärna min blogg - flyttar som 17åring till Spanien.

2009-08-12 @ 00:59:24
URL: http://lenaispanien.blogg.se/
Postat av: N

Dede det är nästan sjuukt hur du har påverkat oss, iallafall mig! nästan som en väckarklocka(stavning)

!!

Du är så grymt speciell, in ey good way, i mean! u should be so proud of your gift!

Helt ärligt, jag trodde verkligen inte det fanns någon kille som dig!...

Som kunde fånga allas uppmärksamhet med en blogg so´m består av en massa känslor... och tankar!

Utan att ens ha en blekaste aning om vem du egentligen är? ..eller självklart vet vi ju om det.. at least your personality! men DEDE, hur ser du ut? hur gamaml e du?.. dem sakerna vet vi ju inte mycket om, men.. that doesnt really matter!

Du har bevisat allt folk att utsidan inte är allt!

That's what matters!!!!!!

and thank youuu so much for that!

2009-08-12 @ 02:29:41
Postat av: D.Dede

N //That is so sweet! Tack så mycket! =D



Förlust igår dock grrrrrr....



/ - D.Dede

2009-08-12 @ 11:24:26
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: