Natten jag drömde om dig...


Han vaknade av ett förtvivlat ryck mitt i natten i sin säng.

Kallsvettig.

Benen hade klibbat in sig i lakanen precis som alla miljoner frågor i hans huvud.
Han skakade lätt på huvet.

Saknaden av henne var ofattbar, olidlig och overklig.


I sitt huvud försökte han måla upp hennes ansikte. Han minns inte.
Och hur beskriver man en kvinna med stjärnglitter, mjuka fingertoppar och ett leende som kunde smälta alla världens glaciärer.

Hennes vackra fullkomligt bedårande djupa ögon och utstrålning hade förlamat honom och fått honom handfallen.
Men han minns inte färgen på hennes ögon. Bara känslan.


Hon var en osystematisk ojordisk skönhet som lös likt bländande solsken att han var tvungen att kisa med ögonen.
Det var fragment av strandpromenader på vita stränder på ett ställe långt borta från jorden.

Men hon var tvungen att gå sin väg. Hon sprang från stranden med tårar i ögonen och sa: "Du måste hitta mig D..."

Orden virvlas om och om igen i hans huvud. Tankarna och meningarna blir diffusa, osammanhängande och okontrollerbara.

Vackra starka känslor.


Han viskade: "Men...vem är hon?"


Det var som om hans hjärta talade till honom att hon finns på jorden men är systematisk och omedveten men kommer vakna en dag. Hennes verklighet förändras när hon förändras inombords.

Hon har ingen aning om hur vacker hon kommer bli.


Han sa för sig själv i beslutsamhet :"Jag måste hitta henne, och jag måste rädda henne från den galna värld."

Men hur hittar man en vacker sol som inte lyser längre här på jorden. Hur ska man hitta en skönhet som inte lyser.
Men som är en kvinna som kommer lysa vackrast av alla för hennes skönhet inombords.


Och hennes värld skulle förändras av hans ord och hennes sätt att tänka att se på världen. Hon måste vara nära.

Han fällde ett par tårar på kudden och sa för sig själv: "Gumman, jag lovar att hitta dig."


Och han letar fortfarande.

I en egoistiskt kapitalistisk värld
. I en värld där våra liv är systematiskt bestämda. Med krav och måsten.
Hon har dröm inombords. Att D ska hitta henne. Om en plats långt bort från jorden. En plats där det är lugnt och fridfullt, bland ljuslila vågor och fågelkvitter, där deras hjärtan  talar med varandra.


Därför skrev han den texten. När två själsfränder möts för första gången.


"Jag ser dig i natt och ler av ditt skratt
För all smärtat du besegrat; att du lever är starkt.
Oh gumman, dina bedårande ögon för mig att drunkna
Dina känslor är så starka att de når mina drömmar."


Och orden kommer flowas till henne en natt, mellan två vackra ögon och två vackra hjärtan som kommer göra att  tårar rinner av glädje.
Och där kärlek kommer vara ett lyckorus och en känsla som är obeskrivlig som inget kan mätas med.


Du och jag baby.
Du och jag mot världen.
Viskade han och somnade om.
I hopp om att de en dag kommer ses igen.

Jag lovar att rädda dig...


Kärlek
Truly Yours
/  - D.Dede
 
 


För hela texten som jag drömde om läs här:
http://dedeprivat.blogg.se/2009/march/utkast-hey-alla.html

Postat av: Stina

Vackert dede :) märks att du kan skriv båda berättelse o raptexter! so fine !

2009-04-20 @ 11:42:01
Postat av: Clara

Breathtaking...:) <3

2009-04-20 @ 12:39:03
URL: http://lightowrkers.org
Postat av: Amanda

Så vacker du är Dede!! (:

2009-04-20 @ 12:49:22
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

<3

2009-04-20 @ 12:49:36
Postat av: Gina

That's beauty!

2009-04-20 @ 15:03:57
Postat av: Zinandra

du skriver så obesrkviligt fint dede!! ditt hjärta, dina ögon, allt! adda msn, har ny! zinandra[email protected]

2009-04-20 @ 18:05:17
Postat av: Zinandra

du skriver så obesrkviligt fint dede!! ditt hjärta, dina ögon, allt! adda msn, har ny! zinandra[email protected]

2009-04-20 @ 18:05:17
Postat av: Fia

Enormt vackert :)

2009-04-22 @ 15:31:42
Postat av: M

GO DEDE!<3

2009-04-22 @ 16:50:04
URL: http://karlekochfred.se
Postat av: Klara

vaacker blogg :) vilka tjejer gillar du mest Dede?

2009-04-23 @ 22:38:41
Postat av: Ännu en ung mamma

Vackert!

2009-04-23 @ 22:42:02
URL: http://floosan.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: