Att våga lämna systemet.

Hur ska man någonsin bli lycklig ifall man inte vågar gå efter sitt hjärtas dröm?

Dede låg med öppna funderande ögon i sin säng.

Han hörde orden i sitt huvud "Varför lämna du mig Dede?". Han hade väldigt dåligt samvete även fast han visste att han hade gjort rätt val. Han hade lämnat det som inte kändes rätt i sitt hjärta, alla robotiska val. Även de kvinnor som ville träffa honom som var systematiskt vackra.

Han grät den natten. För sig själv. I sin ensamhet. Och när monologerna piskade honom ekade de högt i hans huvud "Gjorde jag verkligen rätt val?" så visste hans hjärta hela tiden att hans val var vackert.

Det gjorde ont. Alla som levde i den systematiska världen började undra varför han valde bort en vacker tjej och en vacker framtid för...ja vad? Att revolutionera världen?

Att bli det han ville bli. En soldat. Osynlig. Många pratar om honom. En del har sett han, en del kommer aldrig se han.

Men Dede sa för sig själv att de spelade ingen roll om ingen hade gjort hans val.
Att ingen skulle lämna den systematiska världen och bli det han ville bli.

Men i den systematiska världen var aldrig Dede lycklig.
Och kvinnan han älskade frågade alltid: "Varför kan inte jag göra dig lycklig?".

Dede sa alltid: "Den världen vi lever i kan aldrig göra mitt hjärta helt lycklig."

För hur kan man vara lycklig i en värld där ens medmänniskor lider, svälter och dör. Isåfall måste världen blivit kall.
Empatilös.



Och han kommer ihåg orden, drömmarna, som han haft sen barnsben.
Hur han sett in i framtiden och hört ord som hjälpt honom att våga bryta det systematiska mönstret.

De tog tid. Dede var fortfarande lagkapten i sitt fotbollslag, han var fortfarande den perfekta stereotypen utåt innan allt hände.

Han försökte rationalisera sig själv, fortsätta hitta vetenskapliga termer för sina upplevelser. Men hur förklarar man att man haft drömmar om framtiden som händer dag efter dag? Sett människor i sina drömmar som han sen ser i framtiden?

Det gick inte rationalisera det mer. Och när han somnade varje natt fick han alltid höra otroligt vackra ord...

"Du är inte galen. Men världen är. Bli förändringen i världen som du önskar att bli. "

Orden var så sanna.

Men folk förstod inte att varje gång han drog på sig kaptensbindeln och spelade fotboll, varje gång han sa i skolan "jag mår bra" till sina vänner, varje gång han var i den robotiska världen så var hans hjärta olyckligt.

Hur ska jag se på allt skit som händer? 1.1 biljoner utan rent vatten medans rika företagsmän sitter på miljardbelopp och skrattar ända vägen till banken.

26 000 barn dör varje dag p.g.a. svält och jag sitter här i vardagsrummet och tittar på let's dance och äter kyckling, går ut o super på krogen med andra, skrattar åt fördumnings-tv:n. Folk dör ju just nu p.g.a. att vi upprätthåller systemet.

Världen är så orättvis.




Så mitt hjärta grät så många nätter. O ja skulle kunna gråta av att bara tänka på allt jag fått gått igenom.

Men det kostade mycket att bli Dede. Ingen har någon aning om man inte gått igenom samma sak själv.

Jag lämnade det systematiska systemet. Alla robotiska normer, vill inte ha materliastiskt trygghet eller en systematisk vacker kvinna.

Jag tackade nej till allt. Och jag stod inför val att våga lysa och kände att jag måste göra detta.

Det spelar ingen roll nu. Om jag blir ensammast i världen att våga mitt hjärtas dröm.

För jag vill inte vara med mer i denna kapitalistiska sjuka egocentriska materialistiska hänsynlösa orättvisa värld.

Jag tänker fortsätta förändra världen och göra saker bakom ridåerna, påverkat hundratusenals människor. Och även när andra visar sitt rätta ansikte, hur egoistiska vidriga de är.

Så lovar jag dig en sak.

Jag sviker dig aldrig.
Jag tänker vara real.
Jag sårar dig aldrig.
Jag kämpar med dig tills världen förändras.


O jag vet att många har en dröm precis som jag.

Det gäller bara att inse att varje en av er upprätthåller det robotiska systemet genom att vara produkter av det.
Stäng av tv:n. Sluta äta kemikalier. Vattnet är till och med cancerframkallande enligt nya forskningsrapporter.
Sluta ta del av systematiska mått, kritierier och tänkande.


Bli självständig!
För vet du en sak?
Du är det vackraste som finns.
Ja du? Vet du varför? Om du tog in orden i det hjärtat.
Och nästan hade en tår i ögonen.
Så har du redan börjat förändra världen.
Bli den du ska bli.


Systemet kommer aldrig kunna stoppa mig.
Det här är bara början.

Men när världen förändrats. Så kan ingan skylla på mig att jag försvinner...
För det här är något helt otroligt omskälvande hjärtskärande jag gått igenom.

Det är så mycket jag vet. Så mycket jag känt. Men det skulle ta en evighet och berätta allt i världen och bortom världen med.

De som hjälpt mig är inte härifrån.

"Det finns en sak du aldrig kan överge.
Det är din tro. Din kärlek. Den finns i dina ögon D
."

Tro mig ^^ alla texter flowas bara rakt igenom min penna från "Up-stairs."

Förändra världen. Bryt dig ur mönstret.
Dina medmänniskor behöver dig.

Världen kommer förändras. O nu behövs ditt val och din aktion.

Kärlek
Truly Yours
/  - D.Dede


Obeskrivligt vacker...
Postat av: Anonym

Den man älskar är alltid vacker. Kanske inte för andra, men för dig.

2009-04-01 @ 13:40:42
Postat av: Sofia

Svar: Jag är inte för söt och snäll ^^ Jag är bara mig själv för en gångs skull :)

Kram på dig!

2009-04-01 @ 15:15:06
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag är bara stum...du är absolut den finaste killen jag känt. Ord räcker inte till för finasde<3

2009-04-01 @ 17:54:37
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

<33

2009-04-01 @ 17:55:43
Postat av: Anonym

<33

2009-04-01 @ 17:55:47
Postat av: Frida

DU ÄR BÄST!!! :)

2009-04-01 @ 17:58:14
URL: http://karlekochfred.se
Postat av: Z

Du är mitt alld.

2009-04-01 @ 21:16:21

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: