Dede - Tills alla vet

Ny låt släppt för DedeRecords !

Denna låt kommer även bli musikvideo.

Jag är den första artisten som kritiserar Estonia-katastrofen och menar att det är en dold agenda för ryska intressen/vapenindustrin och samtidigt tar upp att Al-qaida faktiskt var anställda av C.I.A, och detta är dokumenterat. Vi är omedvetna slavar och puppetdockor, och mer har börjat vakna.
Så Revolutionen är NU!

PEACE! :)



Dede - Tills alla vet.

Vers 1
Jag vore inte den man jag är idag
om jag inte valde att gå igenom allt jävla hat (wooh!)
Ingen förstår D ; ingen förstår D
Ljudet ekar och cirkulerar och får D
Bara bli mer paranoid
Samhället försökte fucka mig och sabba mitt liv
Men...jag reste mig om och om igen...
Även fast ja helst ville somna om om igen (om o om igen)
Men något väckte mig ur drömmen (kärlek)
Jag ville inte leva i den här jävla lögnen
Illusionen; som ja andas i varje andetag
Jag ser och hör samma jävla skit varje dag ( oh gud)
Min dröm blev att göra nått åt de
Så jag lät sorgen komma genom mina ådrer
Flowade ut varje natt sanningen om världen
Varje dag, samma sak; jag rensa allting i själen


Vers 2
Jag såg planen 11:e september
Ja hörde va som sas - men flera kapare levde efter händelsen!
Jag hörde om Estonia
Bevisen gömdes för ryska intressen - ursäkterna var dåliga!
Det är lögner och pengar; världen är formad av de
O jag tänker säga sanningen och bomba rader
Tills alla förstår; tills alla ser!
Tills alla vaknar; tills alla vet! (tills alla vet)
Ge mig politiskt kritik för mina meningar
Fuck världen - Dede har ingen tillit för media!
Jag säljer aldrig de här; ja säljer aldrig min själ.
Vi döljs vilka vi är så ingen vet vad sanningen är!
Vi vet inget om liv utanför vår planet
Om pentagon träffades av en missil eller raket
Fast vi vet Bushs affärer me Bin-Laden familijen!
O Al-Qaida anställdes av C.I.A niggah! (dokumenterat)


Vers 3 off-beat, spoken word


Al-qaida är fabricerade; vapenindustrin gör vinst.
Vilka tjänar pengar på det; och vilka tjänar minst?
Vi lever i lögner - Vi lever i krossade drömmar
Där bankirerna styr världen - där pengarna stoppades undan
Kapitalismen skapar inflation - pengar trycks av luft
De skapar ränta - därför är människan alltid i skuld!
Hemlösa ligger på gatan; sjukvården privatiseras
Högeralliansen ska avgå och misskrediseras!


Sanningen är den att du är vacker...
Sanningen är den att du är fri...
Sanningen är den att vi lever i  bojor...
Men en dag  lever vi i utopi...

Sanningen är den att du är vacker...
Sanningen är den att du är fri...
Sanningen är den att vi lever i  bojor...
Men en dag  lever vi i utopi...


Outro

Jag tänker skriva tills alla vaknar...tills de brister..

Hur kalla ni blivit...till slut måste ni se det...

Och den dagen kommer världen revolutioneras...


Men även om jag skulle bli tvungen att kämpa ensam...

Så tänker jag göra det...



Kärlek&Fred

/ - D .

Postat av: Hanna

så JÄVLA BRA!! :) nån som säger sanningen!

2008-11-16 @ 14:10:42
Postat av: Sonya

Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3Dede<3

2008-11-16 @ 14:51:30
Postat av: sofia

NICE!! :)

2008-11-16 @ 14:57:14
Postat av: sofia

bruka ju egentligen inte lyssna så mycke på hiphop och så.. för de finns inge värt typ, men de du skriver e fan så bra :)

2008-11-16 @ 15:00:12
Postat av: anna

så jävla grym :)

2008-11-16 @ 18:32:50
Postat av: Katta

Du är helt otrolig, ingen säger de du säger, ett FENOMEN :) så ärlig, så modig, vacker, otrolig. asså du är helt otrolig. att du ens existerar. du är helt helt, aah går inte o beskriva. obeskrivlig.

2008-11-16 @ 18:34:12
Postat av: casy

Stjärnastatus. väldigt väldigt bra. är du signad med?

2008-11-16 @ 19:55:18
URL: http://iamcasy.blogg.se/
Postat av: Rita

Du är fucking bäst! ingen säger de du gör!<3

2008-11-16 @ 22:23:04
Postat av: V

sjuukt bra text :)(Y)

2008-11-16 @ 22:28:01
URL: http://metrobloggen.se/therevolutionisnow
Postat av: mia

Du är grym Dede, den bästa <3

2008-11-16 @ 22:30:04
Postat av: Karl

Du är förbaskat bra på det du gör, och jag gillar inte ens hiphop. skitbra!

2008-11-16 @ 22:31:25
Postat av: Anonym

Du är förbaskat bra på det du gör, och jag gillar inte ens hiphop. skitbra!

2008-11-16 @ 22:32:20
Postat av: Martina

oh du är så jäkla bra d! (: älskar din blogg!

2008-11-17 @ 09:41:59
Postat av: Kattis

älskar älskar dina ord Dede!<3

2008-11-17 @ 12:33:53
Postat av: Kattis

OMG du är grymgrymgrym :) har lyssnat hela dagen nu!! kan du inte lägga upp så man kan ladda ner den?

2008-11-19 @ 13:57:11
Postat av: sara

bäääst<3

2008-11-19 @ 19:18:55
Postat av: alicia

jag har varit inne på din blogg ett par gånger nu, eftersom någon brud jämt å ständigt gör reklam för den i andras bloggar..

Och jag fattar i princip ingenting. Tycker ärligt talat att det är en röra av ord du inte riktigt behärskar. Som någon som försöker så eeextremt att det bara blir överdrivet och inte trovärdigt. Girlie t.ex, bara ordet.. Så du kanske vill förklara med enklare ord vad hela din blogg går ut på? Jag fattar faktiskt inte uppståndelsen kring det. Rörigt och konstigt känner jag bara, tyvärr.

(Inget illa menat mot dig eller nåt, utan vill gärna att du förklarar :)

2010-07-11 @ 18:01:11
URL: http://everyonesheart.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: