- Mer än en evighet av kärlek.

Ögonlocken flackar...

Där sitter flickan och pojken i deras lägenhet som är fylld av en markant obehaglig tystnad. Den som sa att det plågsammaste och smärtfylldaste ljudet var ett hjärtskärande skrik kommer ångra det, för det svåraste ljudet att höra är ljudet ingenting.

Att höra orden som inte vågar falla ut. Tankars ord som tänker så det knakar uppe i huvudet men som aldrig lyckas falla ut genom läpparna...

Pojken gör ett tappert försök och tittar på flickan och säger: Du...

Men avbryts lika hastigt när han ser flickans tårfyllda ögon. Hur han ska lägga fram orden utan att det ska såra henne.
Han vet att orden sårar henne hur han än gör, men orden som inte faller ut sårar lika mycket för känslosvall av inte veta vad pojken skall säga är lika smärtfyllt.

Flickan darrar med rösten medans tårarna rinner ner för hennes kinder: Snälla...säg...

Pojken reser sig och drar sina fingrar genom sitt hår med grova ångestfyllda röresler och böjer ner huvet som om hela världens kärlek just dött.
Han öppnar fönstret och de röda gardinerna rör sig rytmiskt till vindens slag.

Vi kunde dansa som vinden. Men gumman...
Mitt hjärta orkar inte älska, säger pojken allvarligt.

En dag vill jag flyga fritt som en vit duva längst upp bland de himmelska molnen och veta att min styrka av mina vingslag alltid kommer hålla mig uppe så jag aldrig faller i avgrundens mörker...

Gumman...håll om mig i natt...länge länge länge...
I morgon är jag den vita duvan.


Världsfredens tecken över himlens hav...

Flickan sa: Mer än en evighet tänker ja hålla om dig...Mer än en evighet...
Postat av: hanna

Otroligt otroligt vackert.

2008-11-14 @ 22:05:41
Postat av: Stina

De var grymt skriver du :)

2008-11-15 @ 22:02:50

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: