- Alla hjältar bär på en mask.

En helt lysande film Batman - The Dark Knight. Såg den igår me syrran ^^




Den tar upp så mycket vad det innebär att vara hjälte, kampen mellan gott och ont, och vad som ligger i den sanna naturen hos människan.

"Behöver Gotham en hjälte med mask eller ett ansikte?"

Ibland känns det som vissa filmer talar direkt till en. Det är för den kunskapen jag haft med och redan vetat. Fast när Batman jagas i slutet så offrar han sin egen hjältestatus för att ge människorna vad de behöver.

Och Heather Ledger är sjukt grym i den, precis som alla andra skådespelare.

Jag tyckte Batman Begins var sjukt bra, speciellt början, men den här var ännu bättre.

Känns svårt och ge den annat än en 5:a.





OTROLIG SCEN från Batman Begins


Han reser till Himalaya för att hitta The Leauge of Shadows som kommer bekämpa orättvisorna vid slutet av vår tid.
The Leauge of Shadows är mytisk och finns även enligt vittnen i Tibet på riktigt och tränar sig till kampen mellan gott och ont.

2009 ska ja resa dit, det är ju trots allt nånstans där jag kommer ifrån i början.

Kommer bli ett helt otroligt äventyr, att se mitt hem igen och bli allt jag velat bli.

Sjukt otroliga äventyr väntar ^^

Vi är i en tidsepok där allt kommer exponeras eftersom vi lever i ett informationsamhälle.
Det är början på slutet, men också slutet för en fin början.

Alla hjältar bär på en mask, de syns ofta inte, och låter ingen komma för nära dem. De har ett kall.
I hjärtat har de alltid vetat att de reinkarnerades för att förändra.

För att göra sin medmänniskor lyckliga.
Postat av: Sandra

Ska du lämna oss?

2008-12-20 @ 21:48:50
Postat av: hanna

kom tillbaka bara..

2008-12-20 @ 23:56:47
Postat av: Z

Når ska du resa? Varför?? Du måste komma tillbaka me..

2008-12-21 @ 00:00:27
Postat av: Fia

Vart ska du Dede? Du ska väl inte dra för alltid lr??

2008-12-21 @ 10:21:32

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: