Hemlösheten ökar

Hemlösa i luciatåg genom Stockholm

Stor manifestation - allt fler unga blir uteliggare

Under lördagseftermiddagen gick Stockholms hemlösa luciatåg genom staden. Tåget var en manifestation för att hjälpa dem att hitta bostäder.


- Det har blivit många fler unga uteliggare på bara ett år, säger tågets lucia Marika Markovits, direktor på Stadsmissionen.

I år är drygt 19 000 personer hemlösa i Sverige, av dem bor 3000 i Stockholm.


- Flera hundra sover ute, ofta i trapphus eller på offentliga toaletter. Varje vinter fryser många ihjäl, säger Willy Höijer, ansvarig för hjälporganisationen Helping Hands.

På ett år har antalet hemlösa bland unga upp till 30 år ökat med 13 procent i Stockholm.

Postat av: anna

sjukt att de ökar så :(

2008-12-16 @ 12:27:17
Postat av: Rita

störd utveckling av landet. Moderaterna måste bort från makten till o börja med.

2008-12-17 @ 21:48:11

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: